woensdag 15 januari 2014

Beschrijving festival / Doelgroep

Sfeerbeeld festival

Beschrijving festival




Het WNF gaat volgende zomer een nieuwe actie campagne opzetten onder hun thema oceanen en kusten. Om mensen hiervan bewust te laten worden en actief deel te laten nemen hebben zij een samenwerkingsverband opgezet met de gemeente Schouwen-Duivenland om daar het festival dat bij deze nieuwe campagne hoort te laten plaatsvinden. De bedoeling hiervan is dat mensen zich gaan interesseren voor het thema en het WNF gaan helpen door middel van donaties en/of inschrijvingen. Alle winst die het festival opbrengt gaat uiteraard naar het WNF en zal voor hun thema oceanen en kusten ingezet worden.

Wat het WNF bereiken met dit festival is dat mensen zich meer bewust gaan worden van hun omgeving. Om dit een beetje concreet  te houden is er gekozen om het festival zich te laten focussen op het welzijn van zeeën / oceanen zodat het aansluit bij de campagne. Uiteindelijk moeten de festivalgangers zich bewust zijn geworden van hoe slecht het momenteel met deze zaak gesteld is en dat zij zich gaan inzetten om  hier wat aan te doen. Hun wordt dat duidelijk gemaakt op een leuke en interactieve manier, dus met muziek, workshops en optredens van artiesten.
Het festival zelf zal op het strand plaatsvinden met de Polynesische cultuur als hoofdthema. Op het strand zullen de mainstage en de belangrijkste optredens en workshops te vinden zijn. Op de grasvelden naast het strand zijn de camping, sanitaire voorzieningen, eetgelegenheden en kleinere podia.

De optredens zullen bestaan uit traditionele vuurdansen en oud Polynesisch theater. Op de mainstage zullen de bands die het WNF in overleg met de gemeente Schouwen-Duivenland regelt gaan spelen. De workshops zullen vooral in de middag plaatsvinden en hebben vooral een leerzaam doel.



Bij de strandtentjes en kraampjes (eetgelegenheden) zullen alleen fair trade producten of producten met een MSC en ASC keurmerk verkocht worden en ook deze zullen betrekking hebben op het Polynesische thema. 

Verder zullen er op het strand ook nog verschillende andere activiteiten te doen zijn zoals beachvolleybal en het opgraven van (nep) schildpadeieren waarbij degene met de meeste eieren een prijs zal winnen maar waar dan ook duidelijk zal worden gemaakt dat de winnaar in dezelfde positie staat als een stroper.


Doelgroep

De doelgroep zal bestaan uit jongeren/jongvolwassenen van 18 tot ongeveer 35 jaar. Mensen die al lid zijn van het WNF (of een ander doel dat zich inzet voor het verbeteren van onze leefomgeving) en al bezig zijn met het “fair”leven. Zij nemen vaker het openbaar vervoer of de fiets en kopen uitsluitend fair trade of biologische producten. Maar ook voor mensen die geïnteresseerd zijn in het verbeteren van hun leefomgeving komen naar dit festival. Deze mensen hebben en willen ook best geld uitgeven aan een product waarvan ze zeker weten dat het op een eerlijke/goede manier tot stand is gekomen. Tevens hebben zij een vrije manier van denken maar staan sterk achter hun eigen idealen en wensen.

IJkpersonen


Dit is Dennis, hij is 28 jaar oud woont sinds een jaar samen met zijn vriendin Sanne en werkt als consultant bij Philip Sidney in Delft waar hij en Sanne wonen. Omdat Dennis zo’n 45 minuten van zijn werk woont neemt hij de trein naar zijn werk en op woensdag gaat hij carpoolen met zijn collega Erik. Dennis heeft in tegenstelling tot zijn vriendin Sanne geen auto omdat hij vind dat deze het grootste probleem zijn voor het opwarmen van de aarde, hij probeert Sanne ook vaak te overtuigen haar auto weg te doen.  Dennis is sinds zijn 19e donateur van het WNF en geeft per maand zo’n €10,- aan de stichting. Hij doet dit omdat hij het belangrijk vindt dat iedereen zijn steentje bijdraagt om de wereld te behouden. Tevens is Dennis vegetariër en eet dus geen vlees. Dennis probeert zoveel mogelijk biologisch voedsel te kopen maar vindt de hoge prijs een groot struikelblok. Ook stemt hij sinds 2009 op Groenlinks. Op maandag- en donderdagavond kun je Dennis vinden bij zijn cursus Spaans. Hij wil op zijn 30ste graag een reis maken naar Panama omdat zijn verre voorouders daar vandaan komen en vindt het handig als hij de lokale taal spreekt van het land waar hij zo’n half jaar zal blijven. Verder is Dennis een geboren kok en vindt de kleur oranje een vreselijke kleur.        



Hiernaast zie je Petra, zij is 22, woont nog bij haar ouders en volgt een opleiding tot kapster. Petra is nog single en is van plan om over een jaartje op haar zelf te gaan wonen. Momenteel woont ze in Zierikzee maar wil graag verhuizen naar de grote stad. Van huis uit heeft Petra meegekregen om altijd fair trade producten te kopen en gebruiken. Zo heeft zij alleen maar kleding van Kuyichi, watMooi, People Tree en Waschbar. Verder heeft Petra niet zoveel met het hele “groene wereld idee” maar ze snapt dat sommige mensen, waaronder haar ouders, zoveel mogelijk willen doen om het milieu en de wereld te beschermen. Om toch een klein beetje bij te dragen aan dit ideaalbeeld pakt ze altijd de fiets om naar haar studie te gaan en wil ze graag geven aan een goed doel maar ze weet niet goed welke. Petra heeft een passie voor paardrijden en schilderen en probeert daar zoveel mogelijk tijd aan te besteden waardoor ze nu geen tijd heeft voor een relatie. Petra ziet zichzelf over 10 jaar als een leuke, lieve moeder van 3 kinderen met een leuke, lieve man en een kat die Karel heet.