dinsdag 25 maart 2014

Advertentiecampagne

Een advertentie voor in het tijdschrift van het WWF (Nederlandse uitgave). Maar kan natuurlijk ook in elk ander tijdschrift geplaatst worden, mits het een tijdschrift is dat de desbetreffende doelgroep ook zou lezen. Op de advertentie staan de data van het festival, hoe duur de tickets zijn en waar je ze kan kopen, activiteiten van het festival en de website.
Een Facebook pagina als onderdeel van de advertentie campagne, gelinkt aan de WNF website en aan de WNF Facebook. Op de facebookpagina staat (komen te staan) de kleinste updates van het festival. Dus het uitgekozen terrein, welke drankjes er verkocht worden, previews. De extra informatie die op de website niet te vinden is en natuurlijk alle content van de website.
Blikjes drinken die op het festivalterrein uitgedeeld gaan worden als promo maar ook als deel van de advertentiecampagne om mensen bewust te maken van het festival. Op deze manier bereik je meer mensen dan de doelgroep alleen want iedereen drinkt wel eens een blikje (fris)drank. Promomensen zullen deze blikjes uit gaan delen op centrale plaatsen zoals stations, winkelcentra, kantoorpanden etc.
De poster bij een bushokje als nog een onderdeel voor de advertentie campagne. Net zoals bij het blikje worden op deze manier meer mensen dan alleen de desbetreffende doelgroep bereikt. Hier staan de data van het festival, de prijs van de tickets en waar deze te koop zijn, activiteiten van het festival en de website op.